БАЗОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ
заступника директора з виховної
роботи
загальноосвітнього навчального
закладу
як педагогічного працівника
Педагогічний працівник
|
|||
№з/п
|
Базові компетентності
|
Характеристики
|
Ознаки виявлення
|
1
|
Фахова
Здатність до реалізації функцій професійної діяльності
|
Функції:
Мотивації і стимулювання
|
Готовність застосовувати засоби, прийоми, технології
щодо мотивації та стимулювання суб’єктів педагогічного процесу.
|
Проектувальна
|
Здатність
визначати цілі (стратегічні, тактичні, оперативні), планувати процеси для
досягнення бажаних результатів, планувати діяльність суб’єктів педагогічного
процесу.
|
||
Організаційна
|
Здатність організовувати процеси, створювати
умови для досягнення бажаних результатів.
|
||
Конструктивна
|
Спроможність
переносити знання та уміння з одного виду професійної діяльності в інший;
добирати доцільні методи, форми, засоби педагогічної діяльності; конструювати
педагогічні заходи (навчальні заняття, виховні заходи, педагогічні збори
тощо); розробляти методичне забезпечення педагогічного процесу.
|
||
Дослідницька
|
Здатність до організації та проведення
досліджень (теоретичних, практичних), пошукової роботи; наукового аналізу й
узагальнення власного педагогічного досвіду.
|
||
Контрольно-аналітична (діагностична)
|
Спроможність
організовувати та проводити процедури контролю, визначати критеріальну
основу оцінювання.
|
||
Рефлексивна
|
Здатність до переосмислення процесів,
результатів, засобів їх досягнення; визначення шляхів покращення якості
процесів та результатів.
|
||
2
|
Соціальна
|
Здатність до життєдіяльності в суспільстві; взаємодії та праці в команді
|
Здатність аналізувати механізми функціонування
соціальних інститутів суспільства, дотримуватись соціальних норм і правил;
продуктивно
співпрацювати з різними соціальними групами і партнерами в групі, виконувати
різні ролі й функції в колективі;
застосовувати
технології розв'язання конфліктів, досягнення консенсусу;
працювати в команді;
застосовувати ефективні
стратегії спілкування залежно від ситуації, технології говоріння і слухання,
ділового мовлення.
|
3
|
Загальнокультурна
|
Здатність до розвитку культури особистості і суспільства в різних аспектах
|
Спроможність аналізувати й оцінювати
найважливіші досягнення національної, європейської та світової, науки й
культури;
знати рідну й іноземні мови, застосовувати
навички мовлення та норми відповідної мовної культури;
застосовувати методи
самовиховання, орієнтовані на систему індивідуальних, національних і
загальнолюдських цінностей, для розроблення й реалізації стратегій і моделей
поведінки та кар'єри; опановувати моделі толерантної поведінки та стратегії
конструктивної діяльності в умовах культурних, мовних, релігійних та інших
відмінностей між народами, різноманітності світу й людської цивілізації.
|
4
|
Здоров’язберігаюча
|
Здатність до збереження власного здоров’я
|
Збереження здоров’я
фізичного, соціального, психічного і духовного (власного та здоров’я оточуючих);
застосування навичок
здорового способу життя, гармонізації режиму праці та відпочинку;
запобігання та
попередження професійного стресу та вигорання.
|
5
|
Громадянська
|
Здатності в сфері суспільно-політичного життя в Україні, захисту власних
прав і свобод, виконання громадянських обов’язків
|
Здатність орієнтуватися
в проблемах сучасного суспільно-політичного життя в Україні;
застосовувати
процедури й технології захисту власних інтересів, прав і свобод своїх та
інших громадян, виконання громадянських обов'язків у межах місцевої громади
та держави загалом; застосовувати способи та стратегії взаємодії з органами
державної влади;
використовувати
способи діяльності й моделі поведінки, що відповідають чинному законодавству
України, задовольняють власні інтереси особи та захищають права людини й
громадянина;
робити
свідомий вибір та застосовувати демократичні технології прийняття
індивідуальних і колективних рішень, враховуючи інтереси й потреби громадян,
представників певної спільноти, суспільства та держави.
|
6
|
Інформаційна
|
Здатність до пошуку, обробки, збереження і створення інформаційних
ресурсів та обміну ними
|
Здатність до використання
інформаційно-комунікаційних технологій, орієнтуватися в інформаційному
просторі, володіти й оперувати інформацією відповідно до потреб ринку праці;
застосовування інформаційно-комунікаційні
технології в професійній діяльності та повсякденному житті, раціональне
використання комп'ютера й комп'ютерних засобів при розв'язуванні задач,
пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією,
зберіганням, поданням та обміном;
будувати інформаційні моделі й досліджувати їх
за допомогою засобів ІКТ
|
Немає коментарів:
Дописати коментар